Acasă » concurs » De ce citim?

De ce citim?

Libris

Libris

Libris iti scoate cartile din wishlist si ti le trimite acasa!
In luna aprilie, cea mai de incredere librarie online din Romania, te provoaca la scris”
De ce citesc?
Eu citesc pentru ca stiu, pot si vreau, pentru ca “nu dauneaza grav sanatatii”, pentru ca ma relaxeaza,pentru ca ma pot transpune in lumea personajelor, pentru ca sper ca intr-o zi copilului meu sa-i placa cititul, pentru ca-mi place sa fiu atipica si informata, pentru ca nu mai e la moda.
De ce sa citim?
ASTA da intrebare! E complicat, foarte complicat. Daca fi’miu n-ar fi in clasa intai, cand chiar invata sa citeasca, motivele, pe care le-am enumerat mai sus le-as fi considerat universal valabile. Dar nu sunt. E alta generatie, intelege altfel lucrurile, v-am zis cu “Cenusareasa” si cu “Punguta cu doi bani”. Logic are dreptate – n-ai cum sa pierzi pantoful la prima petrecere la care te duci, si bati degeaba un cocos in speranta ca va oua, pentru ca nu oua DECAT gainile. Acum, mi-ar placea sa-i dea cineva zece motive sa-l convinga sa citeasca. Eu tot incerc.
– De ce sa citesc? De ce? De ce?
– Pai poti!
– Nu pooooooooooot!
– Ba poti! Ai doua manute sa poti tine cartea si ai ochisori sa vezi literele. 🙂
– Glumesti?
– Nu.
Ar fi un motiv, NU e convingator pentru el. Nu e suficient.
– Din carti poti afla lucruri multe, interesante…
– Poti si cu google search.
– Evrika! Poti, dar daca NU STII SA CITESTI ce faci?
– Te chem pe tine sa ma ajuti.
– Si eu, cam cat timp crezi c-o sa mai vreau sa te ajut?
– Esti MAMA, o sa vrei tot timpul.
Deci, fara speranta, dar speranta moare ultima.
Vorbeam cu sis’ pe FB: “ok, bine, merci, verific”, s-a apropiat si a inceput : o, k, m, e, r, c,i , v,e,r,i,f,i,c.
– Ce faci?
– Vorbesc cu Ioni.
– Pai, scrii ?!?
– Da, scriu, dar asa se zice.
– Da ce-ati vorbit?
– Treaba noastra.
– Nu-mi zici?
– Nu.
– De ce?
– Nu vreau. Sa citesti singur.
– Pai am citit, da’ n-am inteles.
– Mai exersezi.
– Ce sa fac?
– Exersezi , citesti mai des si o sa intelegi mai usor.
– 🙂
Punct ochit, punct lovit, sub centura chiar :).
La supermarket, se apropie de un raft. Ia un cozonac si citeste ambalajul: c, o, co, z, o, zo,nac; cozonac, il pune inapoi.
– Ce-ai vrut sa faci?
– Sa verific.
– Ce anume?
– Daca scrie cozonac, avea o poza cu cozonac si parea cozonac in ambalaj.
– Aha, inteleg.
Imi venea sa-l pupacesc la extreme, dar m-am abtinut, l-am urmarit in continuare. ….la iaurturi, si-a luat iaurtul preferat din raft, mi l-a dat sa-l pun in cos, i-am zis:
– Da-i-l lui tati, sa verifice termenul!
– Adica cum?
– Sa vada pana la ce data e bun.
– Aaaaaaaaa, si cum stie?
– Uite! Scrie aici!
Pe urmatoarele le-a verificat singur, sub ochiul meu atent, evident.
A fost ziua mea,am primit o felicitare.
– Da-mi sa vad!
– Nu.
– De ce?
– Pai daca nu stii sa citesti, ce sa faci cu ea?
– Da-mi ca incerc, si daca nu stiu, ma ajuti tu.
O, da! Incearca, “dupa lupte seculare”. A incercat, i-a iesit, am fost fericita.
E la bunici. Trebuie sa-l iau acasa:
– Vin sa te iau!
– Mai tarziu!
– Acum! Mai tarziu n-am timp.
– Sunt ocupat.
– ?!?
– E filmul lu’mamaie si nu vede randu’ de jos, stii randul de jos, ala cu scrisuri?
– ?!?
– Ma duc s-o ajut cu scrisurile alea, vino mai tarziu!
La scoala:
– Ne-a pus sa citim.
– Si ai stiut?
– Nu prea.
– Nashpa, si nu ti-a fost rusine?
– Nooooooo. A. n-a stiut deloc. Eu am stiut putin .
– Si nu ti-a fost rusine?
– Nu.
– Mie o sa-mi fie cand o sa-mi spuna Doamna ca n-ai stiut.
– 😦
In concluzie incepem sa gasim si motive pentru care generatia fara “cheia la gat” ar trebui sa citeasca:
– Au maini si ochisori;
– Pentru google search;
– Pentru a vedea daca e corect ce scrie pe ambalaj ;
– Pentru a verifica termenul de garantie la iaurtul preferat, la ciocolata si la biscuiti;
– Pentru a “trage cu ochiul “ cand vorbeste mami pe FB;
– Pentru a citi corespondenta altcuiva;
– Pentru mamaie . Ea e batrana, “are film” si trebuie ajutata cu “randul de jos”;
– Pentru mami, sa nu se simta nashpa cand se intalneste cu Doamna;
– Pentru ca A. sa ramana cel mai prost;
– Pentru ca mami sa castige un premiu la concursul cu motive de citit.

Intrebari:
Exista o „reteta magica” cu ajutorul careia sa-i facem pe cei mici sa citeasca de placere?
Voi cum reusiti sa-i „manipulati” catre lectura?

Acum va rog, comentati, comentati, comentati si sustineti-ma. Daca voi castiga, voi lua carti online – dictionare de sinonime, de antonime, si alte carticele pentru copii din clasa lui. Am incredere, aveti incredere!

90 de gânduri despre „De ce citim?

Lasă un comentariu